torsdag 22 mars 2012

Dag 03 – Mina föräldrar - Bloggutmaning

Då har vi kommit till dag 3 och idag ska det tydligen handla om mina föräldrar.

Vad ska jag säga om dem då?

Mina föräldrar är skilda så vi tar en åt gången.

Vi börjar med min mamma P. Hon bor numera i Seinäjoki med sambon T och deras två sheltien Haamu och Tykki. Min mor påminner enligt andra en hel del om mej eller är det jag som påminner om henne, men som de brukar säga så faller väl äpplet inte långt från trädet ;) Men jag har haft tur, mamma och jag har en väldigt bra kontakt och jag vet att hon alltid finns där för mej då jag behöver henne. Vi har liknande intressen så vi har alltid mycket att prata om =).

Min pappa L bor med sambon M och hennes son S i Sandsund. Han är numera en glad pensionär som har alldeles för mycket att göra ;). Husvagnen och campinglivet är numera hans stora intresse och han bor nog var och varannan helg i den, sommar som vinter. Men det finns ju värre saker man kan göra. Hos pappa bor det då några katter som mina hundar tycker att det är skitkul att jaga, vilket resulterar i att pappas blommor brukar flyga lite hit och dit om det råkar bli kollisionskurs mellan kattorna och hundarna. Eller egentligen är det bara Poitsu och Ressu (min äldsta sheltien) som jagar dem. Dehär yngre är mera nyfikna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar