måndag 26 mars 2012

Dag 07 – Min bästa vän - Bloggutmaning

Dag 7 och nu ska det handla om min bästa vän, men eftersom jag anser att jag inte bara har en bästa vän så tänker jag berätta om mina bästa vänner istället!

M - han är den som jag faktiskt vet att alltid ställer upp för mej trots att vi inte talas vid så ofta mera, men vi har varit vänner ända sedan vi träffades i Vasa för många, många år sedan. Vasatiden hade varit betydligt värre utan han och betydligt tråkigare ;) Han har alltid funnits där då jag har behövt någon och jag hoppas att han alltid kommer att finnas där även i framtiden trots att det skiljer ganska många kilometer oss åt!
J - hon och jag har hittat på en massa som ingen annan skulle ha hittat på tror jag. Vi har känt varandra i många år och oj så mycket roligt vi har hunnit med under de åren =). Trots att vi inte talas vid så ofta mera så då vi faktiskt tar oss tid att träffas så skulle man nästan tro att det var igår vi sågs sist. Vi är födda på samma dag och vi skaffade båda våra första "egna" hundar på samma gång som även de är födda på samma dag =)
H - min tidigare partner in crime. Oj så roligt vi hade och oj så osäker Herrholmsgatan var då vi bodde där ;) Hon och jag har gjort en massa dumheter och en massa roligheter =) Vissa saker vill man ju helst glömma medan andra vill man aldrig glömma ;)
J - Vi lärde känna varandra då jag flytta till Vasa och har efter det hållit kontakten. Vi har hittat på en massa roligheter såväl i Vasa med omnejd som i Jeppis med omnejd. =)
S - eller egentligen borde det stå J. Vi var jobbarkompisar i några år och vi blev väldigt goda vänner. Även hon vet jag att ställer upp då jag behöver och trots att vi bor i skilda länder så träffas vi då möjlighet finns och våra diskussioner har alltid uppskattats!
L - Egentligen är det som att se sej själv i en spegel (då menar jag inte utseendemässigt utan mera åsikter och värderingar). Vi tycker och tänker lika om väldigt mycket och temperamentet är väldigt lika många gånger =) Trots detta eller kanske pga av detta kommer vi jättebra överens och magmusklerna brukar alltid vara sjuka efter att vi har träffats =).
C- har jag väl egentligen känt kortaste tiden men vi har blivit väldigt bra vänner. Vi har alltid mycket att tala om och även hon vet jag att ställer upp för mej om jag behöver någon!

Jag måste erkänna jag har en väldans tur då jag får ha såna underbara vänner kring mej som jag vet att jag kan tala med om allt och när som helst. Vänner som ställer upp för en när det behövs och jag hoppas ni vet hur betydelsefulla ni är!



1 kommentar:

  1. Tack, det var fina ord!


    (har nu hittat hit åxå=)

    //M

    SvaraRadera