onsdag 28 mars 2012

Dag 09 – Min tro - Bloggutmaning

Oj, nu blir det svårt. Min tro är nog inte det enklaste att förklara, men gör ett gott försök iaf.

Jag tror på mej själv, jag tror på att alla föds goda, jag tror på kärleken, jag tror på gott och ont. Jag tror även på ödet, att någon vakar över en och så tror jag allt sker av en anledning trots att man inte alltid förstår det till en början! Jag tror att om man visar vänlighet och förståelse åt sina medmänniskor får man i alla fall lite av den tillbaka! Jag tror på ärlighet, men erkänner att en vit lögn för att skydda att någon blir sårad inte är hela världen!
Jag kan absolut inte kalla mej religiös men inte heller ateist. På sätt och vis tror jag på Gud eller iaf på en högre makt. Jag håller mej lite misstänksam till Bibeln, det finns saker jag kan hålla med om men det finns också en hel del som jag inte på något vis kan understöda! Sedan kan man ju fundera på hur mycket i Bibeln som blivit förvrängt och feltolkat pga av översättningar samt moderniseringar?
Men ändå är vissa traditioner viktiga för mej såsom gifta sej i kyrkan, dop i kyrkan och begravning. Detta tror jag inte direkt har med religion att göra utan mera att jag själv associerar min tro till just kyrkan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar