måndag 23 april 2012

Val, val och ännu flera valmöjligheter

Jag som alltid har lidit av beslutsångest står nu inför hundratals val angående bröllopet: ringen, klänningsmodell. färg på klänningen, hur ska inbjudan se ut, hurudan mat, buketten, frisyren, skor, dekoration, festprogram, musik och så har jag säkert glömt en massa...

Jag blir knäpp! Jag har nu bland 20 buketter kommit ner till 8 modeller men där tog det stopp. Sedan ska vi inte tala om vad som ska finnas i buketten och vilka färger!

Sedan kommer vi till frisyren! Uppe, nere, halvt uppe, färg, tiara eller inte... Hmm... lite av varje kanske??

Som tur är så är ringarna klar, likaså klänningsvalet. Inbjudan är utskickade och dekorationerna tar svärmor på sej största delen av, men kontrollfreak som man är så kan man ju inte helt släppa taget heller! Festprogrammet är under bearbetning och skor håller jag på att leta. Det är heller inte det lättaste då foten är bredare än den är lång,typ!

Folk frågar om jag (vi) börjar bli nervösa, men vem sjutton hinner vara nervös när man inte vet hur man ska få allt gjort innan. Hjärnan går på högvarv och försöker tänka om det är något som är bortglömt... Tack Gode Gud för goda vänner som hjälper en annars hade jag nog fått hjärnsläpp!

Jag måste lyfta på hatten till en av mina bästa vänner som på bara några veckor ställde till med bröllopet, vete sjutton hur ni fick till det! Här har jag haft MÅNGA månader på mej, men som vanligt så spar man ju nästan allt till sista minuten...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar