tisdag 1 maj 2012

Barnkläder eller vad ska vi kalla dem?

Igår var jag då med S. och sökte en brudtärnsklänning åt henne. Efter besök i diverse butiker måste jag säga att jag blev väldigt förskräckt.
Eftersom fokus låg på bröllop så var ju vitt i olika varianter en av de färger vi tittade på. Men 80% av de var ju väldans genomskinliga! Alltså hallåå, en ung flicka i ålder mellan 10-13 ska väl för sjutton inte gå med klänningar som det lyser rakt genom? Sedan kommer vi till nästa sak... När blev det okej för unga tjejer att ha klänningar som om de skulle vara tvungna att böja sej så skulle hela rumpan synas? Mitt mål att hitta en snygg hellång klänning rann snabbt ut i sanden kan jag ju säga. Vi hittade ju en riktigt skitsnygg vit 3/4 lång klänning som satt jättebra på S. och passade temat perfekt, men det finns inte en chans i världen att jag med gott samvete skulle kunna ha S. att bära den! Sedan hittade vi även en annan naturvit klänning som var snygg men den var ju alldeles för kort då istället. Sedan fanns ju diverse olika klänningar med urringarna som mera skulle passa åt hmm... hur ska jag säga detta utan att använda fula ord... men eskorter.
Så valet föll slutligen på en knälång klänning med axelremmar.

Men hur blev "modet" så att unga flickor ska klä sej som 18-21 åringar? Och när blev det okej?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar