tisdag 8 maj 2012

Fy fabian va less jag blir...

Var till folkpensionsanstalten idag. Ibland undrar jag om denna instans bara är till för att jävlas med folk?
Jag har ta mej tusan aldrig kommit dit och mina ärenden skulle ha gått genom smidigt.

Denna gång gällde det sjuktidsersättning! Jag hade fel sorts intyg. Okej, varför har ni inte kunnat meddela det då? Därför att beslutet inte har gått genom ännu... Ahaa, så nu får jag vänta hur länge som helst ännu på att beslutet ska gå genom och då först hade ni tänkt meddela att nu har du fel sorts intyg så vänlig ring till alla doktorer du träffat och begär ett annat sorts intyg samt en sjukdomsberättelse. Okej, men hur gör jag nu då de fortfarande inte vet vad som felas? Vi ska se om de eventuellt skulle godkänna det sådär. Okej men om de inte gör det då vad ska jag då ta mej till? Detta fick jag då inget vettigt svar på! Sedan ställde jag nästa fråga: Av vad ska jag leva nu då tills ni testat er fram, luft och vatten? Ni har pantat på mina papper nu i nästan 2 månader, hur länge till tar det.
Tanten tittade lite snett på mej och svarade att de måste ha alla papper rätt ifyllda! Jamen, för fabian skicka ut alla jävla papper ni ska ha ifylld på en och samma gång och inte ett åt gången då!!!

Så summa sumarum: FPA kommer att sitta och panta på min ersättning ännu några månader... Suck!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar