tisdag 20 mars 2012

Dag 1 - Om mej - Bloggutmaning

Hah, vad finns mera att berätta om mej än presentationen för några dagar sen? Men vi kör en till då =)

Namn: Kati
Född: 25.05.1982 alltså en tvilling
Ögonfärg: Blågråa som numera är gömda bakom glasögon =)
Hårfärg: För tillfället blond men har testa många olika färger
Bor: med sambo och 6 hundar (7st dagtid) i eget hus på "landet". 3 shelties och 3 cocker samt 1 cocker till på dagis.
Utbildning: Datanom till yrket, men inom hunderiet har jag även diverse utbildningar.
Jobbar med: För tillfället som kontorist, men har testat på en hel del annat =)
Älskar: Min sambo och våra hundar, fotografera och mina underbara vänner
Hatar: Överlägsenhet, djurplågeri, småkryp, vinter och folk som inte verkar tänka längre än näsan är lång
Fritiden: Går mest i hundarnas träning och välmående vilket i sin tur gör mej välmående ;) Fotografering med min systemkamera är också något som jag gärna gör då tid finns. Sedan sitter jag som ordförande i vår lokala hundklubb och drar även en hel del träningar för hundklubben.
Mitt ursprung: Jaa, vad ska jag säga? Har bott lite här och var genom hela livet men skolgången gick jag i Nykarleby. Men har bott i Oravais, Nykarleby, Vasa, Sandsund (nån sommar), Jakobstad, Edsevö och nu har vi köpt hus i Korsnäs så här slog jag ner rötterna =).
Min favoritfärg: Beroende på dag men endera blå eller grön
Favoritdryck: Vatten eller mjölk
Favoritmusik: Är en all-lyssnare som lyssnar på det mesta men gränsen går vid opera.
Inredningsstil: Kan väl inte säga att jag har någon speciell stil utan kör på det vi tycker är snyggt!
Övrigt bra att veta: Kan ha ett sjuhelsikes humör, men det brukar gå över hastigt om inte det gäller något större. Envis som sjutton kan jag vara. Flyttade hemifrån då jag var 16 år. Har väl nog nästan världens sämsta minne, speciellt namn verkar inte fastna mera annat än hundnamn ;)







4 kommentarer:

  1. Du har ju en massa hundar Kati, men det är härligt med så många vänner som älskar en villkorslöst, för det gör ju hundar. Själv har jag nio katter, men tycker också om hundar. Och hästar förstås! Kalle mår bra och har fått två nya damer att uppvakta, förutom Elli och Åsa. Roligt att du bloggar, du har säkert mycket att skriva om!

    SvaraRadera
  2. Roligt att du hittat hit =) Det är jätteroligt att höra att Kalle mår bra och han hänger med ännu! Minns ännu hur roligt Sofia och jag hade då vi hade hand om Poppen och Kalle =) Kommer heller aldrig att glömma Poppens envishet och Kalles småspöken som han såg nu som då =)
    Visst har vi en hel drös med hundar men det känns ändå värt varende minut man sätter på dem =)

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Av en ren tillfällighet så råkade jag halka in på ett banansskal på din blogg när jag ikväll satt och googlade på datanom.
    Jag har tänkt söka in och börja plugga till datanom ...byta yrke helt å hållet efter att ha jobbat inom vården ett antal år.
    Tänkte nu passa på och fråga dig ...
    Var utbildn svår ?
    Läste du på distans?
    Jag har tänkt och söka in till Yh och gå utbildn i Vasa på distans.
    Vilken skola gick du i?
    Oj oj...nu blev det många frågor men hoppas att du inte tar
    illa vara :/
    By the way...vilka supergoa vovvar du har.
    Jag har 6 katter istället men älskar dom alla gränslöst mycket.
    hoppas få höra något ifrån dig Kati, sku vara kul.

    Ha en forts bra sommar.
    Mvh Mirva

    SvaraRadera
  4. Hejsan =)
    Jag studerade på distans och utbildningen var inte supersvår men krävande (iaf vissa examensdelar). Har man förkunskaper så går det lättare naturligtvis =).
    Utbildningen är väldigt mångsidig så man har ganska bra med valmöjligheter sedan då man söker jobb.
    Önskar dej ett jättestort lycka till!

    SvaraRadera