fredag 8 juni 2012

Gaah! Mina nerver!

Mina stackars, stackars nerver! Det är ytterst sällan de får sej en sådan törn som de har fått idag. Första börjar det med att pollenhelv*** var extra besvärligt idag. Sedan då vi var och lämnade in beställningen för våra bröllopsfoton så betjänades vi av en vad jag bara kan anta någon som absolut inte ville vara där. Inte en fråga om hur vi tänkt oss, vete gudarna vad vi hade fått om jag inte hade börjat protestera då han tänkte lägga bort våran beställning. Suck!
Efteråt passade vi på att luncha vid Amarillo. Jag diggar verkligen deras nachodipp, skulle gärna ha några stora burkar av den hemma ;). Men idag menade vi inte ens få nachos som förrätt trots att de alltid brukar servera det. Men sent om sider med lite små pikar så kom en nachokorg. Men maten var lika bra som alltid iaf.
Efter det bar det av till Motonet var man fick bevittna dagens ungdom (en grabb på ca 15-16 år) som trodde han ägde världen. Nu kan jag inte säga vad för galet han hade gjort innan, men då föreståndaren tog fast honom så blev det lite hårda tag av grabben (han släpade föreståndaren i dörren och tog i honom för att slippa och "rymma"). Alltså var är respekten för äldre samt auktoriteter hädanefter? Nog för att jag var stöddig och stor i munnen då jag var i den åldern, men nog visst jag min plats och lydde då jag blev åtsagd. Men turligen kom en annan anställd och hjälpte till så de fick grabben hållt på plats.
Efteråt begav vi oss till Prisma och nu hade ju klockan hunnit bli fyra och gissa om det var kaos redan på parkeringen och för att inte tala om inne i butiken. Människor som sprang på som yra höns, folk som stod mitt i gångarna och tog upp hela gången samt vägrade flytta sej för de hade minsann inte sett grannen som de talade med på FLERA timmar. Barn som sprang på med och utan sina kärror, pensionärer som hade marthamöte bland brödhyllorna och den yngre generationen som hade det panik i öl/cider-hyllorna då det inte fanns tillräckligt många lonkero... Sedan ska vi inte tala om hur det såg ut vid kassorna. Faktiskt hade vi en sån tur då vi varit och letat en ram lite på sidan av så där var inte mycket folk vid den kassan så vi slapp ganska smärtfritt genom. Som tur var!

Nu en cider och så gå igenom så jag har allt som jag ska ha med imorgon! Imorgon bär det av till Juthbacka för mitt 30-års kalas kombinerat med bröllopsmottagning =)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar