torsdag 7 juni 2012

Hundsim, skrubbstädning och agility

Jamen, det låter väl som vilken torsdag som helst? =)

Idag har jag varit till Skogsbackens hundcenter och simtränat Kiira. Trodde aldrig att damen så rädd vatten som hon är skulle klara av simningen, visst var det en hel del plaskiplaski i början, men hon kunde faktiskt varva ner och börja simma =O Matte blev mycket imponerad av henne!

Sedan fick jag ett bus och rev ut alla kläder ur klädskåpet och började gå igenom alla högar... Fy fabian säger jag bara! Detta borde man göra minst en gång. Hittade t.o.m plagg som inte blivit använda på över 5 år. Då var det väl nog så dax att rensa ut plaggen ur skrubben?
Så nu är skrubben fin och städad i nån dag iaf =)

Ikväll har jag dragit agility för mölligruppen och jag måste säga att de gör fina framsteg och de börjar mera och mera leta upp bättre och lättare linjer på banan =D

Nu ett vinglas och så en stund TV sedan blir det nog att krypa till kojs!



Mattes hjälpredor vid städningen av klädskåpet, det är ju av yttersta vikt att
håra ner de få klädplagg som faktiskt inte redan är håriga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar