torsdag 14 juni 2012

Hundsim, packa och agility

Idag har vi varit sista gången och simmat (för körkortets del då) och med oss hade vi Kiira. Damen förvånade mej genom att idag simma utan linor, det hade jag aldrig kunnat tro för en vecka sedan då hon simmade första gången. Nu ligger hon förnöjt och sover. Blir alltid lika imponerad av både hennes och Ressus inställning till saker de inte gillar... jaa, jag tycker detta är pest, men bara för att matte säger att jag ska göra det så okej då gör jag väl det då!
Simningen är nog något vi kommer att fortsätta med både för Kiiras del och för Neitis. Valparna kommer nog att få simma de också, men det blir nog i ett senare skede. Neiti och Kiira kommer i första hand. Neiti för sin tidigare skada och Kiira för att hon ska vara i toppform då hon kommer upp i löpet om allt går vägen och hon ska få valpar =)

Ikväll blir det agility och så måste jag verkligen ta itu med packningen inför Lapplandsresan!

Bifogar några bilder av Kiira från förra gången vi simtränade.





1 kommentar:

  1. Önskar er en skön Midsommar!
    Vi var inne och skev på den andra där vi skrivit innan så nu har vi tagit oss i kragen och lagt in denna sidan så nu skall det väl funka lite bättre! Vad spännande med att det kanske blir valpar igen!
    Ha det gott! 1 dags ledighet till innan det är dax att börja jobba.

    Ha det gott.
    Kram Towe, Ricco & Alfons!

    SvaraRadera