onsdag 11 juli 2012

Simträning ute i det fria =)

Idag har jag varit och simmat med Merja, Neiti och Ressu. Tänkte lära in apport ur vatten åt Merja samt så se om hon faktiskt vill simma och inte bara vada.
Och som vanlig överraskar hon matte med att simma med bra teknik. Provkastade en kort apport och visst, hon hämtade den åt mej precis som hon skulle. Det som överraskade mest var att när jag kastade långapport åt Neiti så lade hon iväg efter och simmade om sin mor =O. Så nog blev även hon ett vattendjur =)
Jag vet att jag är partisk, men jag kan bara inte hjälpa att jag blir gång på gång positivt överraskad av min lilla cocker. Hon är allt jag vill ha i en hund (speciellt med tanke på vilken ras hon är). Jag kan bara fortsätta hoppas att hennes utveckling fortsätter i samma takt!

Neiti och Ressu var med som draghjälp samt så tyckte jag att Ressu behöver lite extra träning i vattnet nu för att få bort lite hull. 

Film från dagens träning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar