onsdag 12 december 2012

En liten uppdatering

Jag vet, jag vet... Återigen kommer jag med samma ursäkt att tiden inte räcker till =/. Men mellan alla kurser, jobb på svärföräldrarnas "ranch", hundar, träningar, julstädande och tik som ska ha valpar så fanns det inte mycket tid över för något egentligen. Men nu har jag julledigt och valpen har kommit till världen så nu ska jag väl ha både en och annan nattimme att sätta på bloggen =).

Kiira har fått en tikvalp den 10.12.2012. Det blev kejsarsnitt då vår "lilla" Flikka bestämde sej för att försöka komma ut fel väg. Så på måndagen bar det åter igen av till Seinäjoki och återigen står jag i tacksamhetsskuld till Merja Vuorus som även denna gång räddade situationen. Nu låter det som om det varit dramatiskt igen, precis som då Neiti valpade, men det var det egentligen inte. Vi hade på samrådan med veterinären kommit överens om att snitta och Kiira var så duktig att hon tänkte börja valpa dagtid och på en måndag dessutom så allt skedde på kontorstid =).
Allt har gått relativt bra efteråt. Kiira har lite dåligt med mjölkproduktionen så valpen har ännu inte börjat stiga i vikt, men det kan ju ta nån dag innan produktionen är på rätt nivå. Dock är Flikka en väldigt bestämd dam som meddelar när hon tycker något är "fel". Kiira är en helt underbar mamma som börja sköta sin valp direkt hon vakna ordentligt ur narkosen. Hon vill inte gärna alls gå ut för att göra sin behov och lämnar absolut inte frivilligt sin bebis. Men har aldrig tvivlat på att hon skulle bli en bra mamma. Lite synd är det ju bara att det blev bara en valp, roligt hade det ju varit om där varit två så att Flikka hade fått sällskap och någon att brottas med. Men vi får vara glada att det kom en valp iaf. Nu får vi bara hoppas att allt går vägen!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar